Słownik pojęć związanych z promocjami i zakupami




Cyber Monday


Poniedziałek po święcie dziękczynienia, tradycyjnie już stał się w USA, a ostatnio także w Polsce, dniem zakupów internetowych. Cyber Monday to z roku na rok co raz większa liczba promocji i wyprzedaży. Więcej o Cyber Monday przeczytasz tutaj.

Czarny Piątek


Ostatni piątek listopada to czas szalonych wyprzedaży i początek szalonego sezonu zakupów świątecznych. Przy okazji sprzedawcy pozbywają się ostatnich towarów nie związanych ze świętami.

Dzień Darmowej Dostawy


Nieoficjalne święto polskiego e-handlu. Coroczna akcja organizowana w grudniu przez spółkę eKomercyjnie. Sklepy, które do niej przystępują mają obowiązek udostępnić tego dnia darmową przesyłkę, niezależnie od ilości kupionego towaru, sposoby wysyłki czy metody płatności. Dyskusyjną kwestią jest, czy akcja opłaca się sklepom; z pewnością korzystają klienci; tego dnia połowa polskich internautów wpada w zakupowy szał.

Kod rabatowy, kupon rabatowy


Kod alfanumeryczny, pozwalający na obniżenie końcowej ceny zakupu, lub np. uprawniający do darmowej dostawy. Kody, które znajdziesz na naszej stronie z reguły należy wpisać pod koniec realizowania zakupów w odpowiednim polu.

Kod QR


Graficzny znak, przeznaczony dla urządzeń mobilnych. Po jego zeskanowaniu np. aparatem Twojego smartfona, urządzenie wykonuje określoną akcję, np. przechodzi na zakodowaną w kodzie QR stronę www, bez konieczności wpisywania adresu.

Omnichannel


Omnichannel to nowoczesny model sprzedaży, angażujący wiele kanałów i umożliwiający płynną zmianę z jednego kanału na drugi. Brzmi jak bezsensowny bełkot? W tym artykule staramy się wytłumaczyć to zjawisko nieco dokładniej.

Social media


Media społecznościowe, opierające się na interakcji z innymi użytkownikami. Czyli 90% używanych przez Ciebie stron, np. Facebook, Twitter, Pinterest itd.

Showrooming


To zjawisko stare jak internet - oglądamy dany towar na żywo w sklepie, a następnie kupujemy taki sam online. Więcej o showroomingu przeczytasz tutaj.

Webrooming


Odwrotność showroomingu. Czyli najpierw wyszukujesz informacji o danym towarze, a później w pełni świadomie i z wiedzą o najlepszej ofercie udajesz się do sklepu naziemnego, by go zakupić. Więcej o webroomingu przeczytasz tutaj.